Hjelp Foundation: gjøre her donasjonen

Åpne / Lukk meny Prinsesse Kristina av Norge basert i Madrid, er stiftelsen en kulturell stiftelse som har som mål å fremme kulturelle aktiviteter i Spania som tjener til å styrke båndene mellom Norge og Spania, og vedlikehold av statue av prinsesse Kristina, bygget i 1978 Covarrubias, et sted der sarkofagen med restene av prinsessen.
Presentación1

Presentación1den Founding Partner of Medina Cuadros holdt sin første årsdagen som President i Foundation prinsesse Kristina av Norge sammenfallende med festen av Norge Day feires den 17. mai.

Manuel Medina deltok i feiringen av denne spesielle dagen for nordmennene følger det skandinaviske landets ambassadør i Madrid, Helge Skaara, Som han begynte handling Norge Day Celebration med en takk til de tilstedeværende senere Manuel Medina som gjest, han likte resten av arrangementene som er planlagt for den dagen så spesiellTolkningen av den norske nasjonalsangen av koret av barn Scandinavian College of Madrid og den tradisjonelle paraden.

Det første året av Manuel Medina foran formannskapet Stiftelsen Prinsesse Kristina av Norge Han har vært full av handlinger og hendelser som de har bidratt til positivt fremme forholdet mellom norske landet og Spania. Manuel Medina Det var veldig entusiastisk etter bånd forene disse to landene, siden den norske prinsessen kom til Spania fra Bergen i 1234 å gifte seg Infante D. Felipe, bror av kong Alfonso X El Sabio.

I løpet av disse 365 dager Manuel Medina innehatt stillingen som president i stiftelsen de har blitt utført feiringer, fester, utflukter, avtaler mellom de to landene, slik som utveksling av studenter mellom Bergen-Covarrubias og kulturelle begivenheter som Festival 'notater Norge' som arrangeres hvert år den andre helgen Oktober. Alt dette har gitt seg utslag i Foundation websiden det har også fornyet.

Det ble gjennomført i år Jeg Short Story Contest på Princesa Kristina, på spansk og norsk, som var svært vellykket innkalling og hvis vinnerne vil bli annonsert i oktober i neste utgave av Festival 'Notater fra Norge'.

Norge feirer denne dagen som sammenfaller med datoen du registrerte din Grunnloven på 17 mai 1814 og den dagen skjedd å bli vurdert Norsk nasjonaldag. i løpet av VerdenskrigDette nordisk land var okkupert og feiringer ble forbudt National Day, hans flagg Det ble et symbol på frihet som i dag alle gjør vaier i parader. Det er en fest av og for folket hvor personene er barn.

I anledning Dag Norge, ordførerne i Alfaz del Pi og Covarrubias stadfestet foreningen mellom de to kommuner, ett samarbeid har som hovedformål kulturell utveksling og utvikling av et felles kunstnerisk program. Denne alliansen stammer fra knytte de to byene holdt med Norgei Covarrubias er gravlagt Prinsesse Kristina og Alicante by er den kommunen med størst norske befolkningen bor i Spania. Manuel Medina, som president av prinsesse Kristina Foundation, er det en av medlemmene i Twinning Utvalget mellom disse to byene.