Hjelp Foundation: gjøre her donasjonen

Åpne / Lukk meny Prinsesse Kristina av Norge basert i Madrid, er stiftelsen en kulturell stiftelse som har som mål å fremme kulturelle aktiviteter i Spania som tjener til å styrke båndene mellom Norge og Spania, og vedlikehold av statue av prinsesse Kristina, bygget i 1978 Covarrubias, et sted der sarkofagen med restene av prinsessen.
024

029Som hver første helgen i oktober, 6 og 7 De var veldig intens i den spanske villa CovarrubiasI løpet av disse to dagene ble avholdt konkurransen "Notater fra Norge" Jeg møtested for hyllest til Prinsesse Kristina av Norge som det er begravet i Colegiata Burgos byen.

Manuel Medina, President av prinsesse Kristina Foundation, ledsaget av ambassadør i Norge i Spania, Helge Skaara, Den nestleder av regjeringen i Burgos, Pedro Luis de la Fuente, Territorial sekretær i Junta de Castilla y León, Lorenzo SaldañaOrdføreren i Covarrubias, Óscar Izcara, Beskyttere av stiftelsen og racheles atabiados perfekt med middelalderens klær, De betalte hyllest til prinsesse Kristina med en krans før hans statue som det er ved inngangen til Collegiate Church of San Cosme og San Damián. Senere en annen blomsterbukett ble plassert i klosterDer prinsessen er gravlagt i en vakker Kristina Gothic graven.

026Covarrubias Han fikk et år, norske musikere som var en del av kartellet "Notater fra Norge". Dette musikalsk begivenhet arrangert for første gang i 1996, da norske kunstnere begynte å komme sporadisk til denne villaen. Siden 1999, i samarbeid med den Royal Embassy of Norge, prinsesse Kristina av Norge Foundation and the City rachelo, De musikalske og kulturelle begivenheter i en årlig begivenhet som heter formalisert "Norge notater". Denne hendelsen har artister og gjester kvalitet.

Lørdag fant sted i amfiet på Chapel of St. Olav en konsert med Anne Kolstø, musikal artist, i duett med Øyvind Rosrud og plenum Hall of Rådhuset recital "poetisk reise med prinsesse Kristina" av Cristina Ugalde og Luis Cañada.

Søndag etter kransen til prinsesse Kristina kunne høre en konsert inne i Collegiate Church ansvaret for hele Trondheim Barrock som han omtalt noen av de beste bitene av repertoaret av de store barokk komponister. Gjennom hele helgen var det et marked hvor du kan finne lokale håndverksprodukter, laks og norske bøker i spansk versjon.

038Deretter organiserte et måltid av vennskapssamarbeid, der Norske ambassaden i Spania fungerte som vert, der ambassadør Helge Skaara Han ytret et ord takk til de tilstedeværende, Oscar Izcara, Ordfører i Covarrubias gjorde det samme på vegne av racheles og senere Manuel Medina, President i stiftelsen, takket alle for hverandre planlagt for denne spesielle dagen til ære for prinsesse hendelser, og var veldig begeistret bånd forene disse to landene, siden den norske prinsessen kom til Spania fra Bergen i 1234 å gifte seg Infante D. Felipe, bror av kong Alfonso X El Sabio.

Prinsesse Kristina foretok en lang reise fra hjemlandet Norge til kastiljansk land for å gifte seg Felipe Infante. Fire år etter hans bånd, prinsesse Kristina døde i Sevilla. Hennes mann hadde vært abbed av Collegiate Church of San Cosme og San Damián de Covarrubias, sendte begravet i klosteret. Som en hyllest og erindring i 1978 ble oppført ved foten av Collegiate en bronsestatue av Princess, som var en gave fra folket i Tønsberg (Norge) for å rachelo kommune.

ABC avisen publiserte nyheten i dagsordenen seksjon