Covarrubias og dens omgivelser

Landsbyen Covarrubias, er en kommune som tilhører rettslig part av Lerma, ligger ca 45 km sørøst for Burgos, langs bredden av Arlanza (Castilla y León, Spania) river.

I det tiende århundre greven av Castilla Fernán González García Fernández og hans sønn slått Covarrubias i hovedstaden i Infantry av Castilla og leder for en av de viktigste monastiske herregårder. Av denne grunn denne byen er kjent som "The Cradle of Castilla".

Touristically danner med nabobyene Lerma og Santo Domingo de Silos den såkalte "triangel Arlanza."

Casa de Doña Sancha

Vis Covarrubias

Collegiate Covarrubias

Det ble erklært et nasjonalt historisk-kunstnerisk område i 1965. Det er en av de beste eksemplene på spansk arkitektur så populære at de har blitt tildelt premier for turisme og Forskjønnelse.

I 2015 fikk bystyret Covarrubias Kulturprisen Gold Antenne tildelt av Federation of Radio og TV av Spania.

Blant de sett av historiske bygninger står Tower of Fernan González hvor det sies at Doña Urraca ble klemt av sin egen far Fernán González. Collegiate, det femtende århundre, beholder et kloster XVI, XVII og et organ i sneversynt museum. Det er også en statue av prinsesse Kristina donert av norske byen Tønsberg i 1978.

Statue Prinsesse Kristina av Norge

Yecla juvet